Hipovitaminoza vitamina D

Hipovitaminoza vitamina D


Skoro svi imaju manjak vitamina D u krvi. Nedostatak ili smanjeno stvaranje vitamina D nastaje zbog:

  • nedovoljnog izlaganja suncu
  • nedovoljnog unošenja vitamina D hranom
  • poremećaja apsorpcije vitamina D (kod bolesti probavnih organa, gušterače i žučnih putova)
  • kod poremećaja metabolizma vitamina D (funkcionalna oštećenja u jetri i bubrezima)
  • prehrane koja ne sadrži dovoljne količine vitamina D, a povezana je sa alergijom (intolerancija na laktozu) ili odabirom pojedinaca (vegetarijanstvo, veganstvo)

Vitamin D je dobro uzimati u kombinaciju sa omega 3 masnim kiselinama, ne samo zbog zdravlja kostiju, već i zbog novijih istraživanja koja upućuju da zajednička suplementacija omega 3 masnim kiselinama i vitaminom D omogućuje održavanje optimalne koncentracije serotonina u mozgu, koji utječe na kognitivne sposobnosti, raspoloženje, ponašanje.

Vitamin D3 treba uzimati kao suplement, ali u dovoljno velikim dozama, i to obavezno uz hranu. Najbolje je da to budu male porcije orašastih plodova, putera, ulja, mesa ili masne ribe. Hrana pomaže apsorpciju vitamina D3. Uzimajte dovoljne količine sintetičkog vitamina D kako biste dostigli nivo od 40-80 ng/ml u krvi. Za većinu ljudi to je od 4.000 IU do 10.000 IU dnevno. Nekima je potrebno i više.

Moj nalaz D vitamina 2015 godine pokazao je 3 što je zabrinjavajuće ozbiljan manjak, nakon 2 godine uzimanja visokih doza D vitamina 20, i na sljedećoj kontroli očekujem uredan nalaz, nakon 3 godine. uzimanja suplemenata. Trenutno od suplemenata pijem D3 6000iu i 1000 mg Omega-3 (330mg EPA i 220mg DHA), B 12, Selen 200 mikrograma i Bor, Kalcij, Magnezij. 

Share This!

Show Buttons
Hide Buttons